onsdag 10 april 2013

14-årig flicka hängde sig i träd på grund av mobbning




Efter år av mobbning och trakasserier orkade inte 14-åriga Angel Green leva längre. Nu kan hennes självmord leda till en ny anti-mobbningslag i Indiana.
"Ni dödade mig varje dag", skrev hon i ett brev till sin klass. fredag 5/4 15:04

INDIANA. Den 5 mars lamslogs stora delar av Indiana av nyheten om att en 14-årig flicka hittats hängd i ett träd vid en busshållsplats.

– Hon hängde sig vid den platsen för att hennes mobbare skulle se henne, berättar Angel Greens mamma Danielle för WRTV.

Vill att klassen går på begravningen

Efter år av mobbning orkade Angel inte kämpa längre. Hon skrev ett brev till sin mamma och sina klasskamrater innan hon hängde sig själv i ett träd.

"Det var mobbning som dödade mig. Snälla, skipa rättvisa. PS. Jag skulle älska att ha hela årskurs åtta på min begravning", skrev hon i sitt självmordsbrev.

– De kallade henne för hora, slyna och otaliga andra ord. Och de sa att hon var värdelös, säger hennes mamma till WRTV.


Ur brevet
"Jag är väldigt ledsen att jag gjorde det här. Tro ALDRIG att det var ditt fel. För det är det inte. Jag älskar dig så mycket och jag kunde aldrig ha önskat mig en bättre mamma. Tack för att du tagit hand om mig, fött upp mig och älskat mig under de här 14 åren. Än en gång, jag är ledsen. Men mitt hjärta klarar inte av den här smärtan. Jag kommer att sakna dig så mycket".






hjälp oss å sprida sidan  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar